Változtasd meg

a VALÓSÁGOD!

Merj kérdezni!

Az elmúlt két évben nagyon sok gyermekkel foglalkoztam táborokban, szakkörökön, német órákon, egyéni foglalkozásokon.

Általánosságban sajnos azt tapasztaltam, hogy a személyes kommunikáció és a barátkozás nem megy nekik egyszerűen. Ez egyrészt valószínűleg köszönhető a COVID-nak, ahol az online kommunikáció felerősödött és a személyes kommunikáció a háttérbe szorult.

A tapasztalatok…

A tréningeken a gyerekek arról meséltek, hogy elakadnak a beszélgetésekben.  Eljutnak egy pontig a beszélgetésekben, majd jön egy kényelmetlen szituáció, „De jó!” és „Hát igen.”  majd a beszélgetés megszakad.

Egyszerűen nem tudnak kérdezni.

Az iskolában nem tanulnak meg kérdezni, ha mégis kérdeznek, akkor általában egy negatív tapasztalat társul a kérdezéshez, mert vagy nem kapnak a kérdésükre választ, vagy nem úgy fogalmazták meg, ahogy szerették volna, és nem érti a tanár, vagy ideje nincs vele foglalkozni, mert haladni kell az anyaggal, vagy egyszerűen csak félnek, hogy a többiek kinevetik őket.

A hétköznapokban a kérdéseknek, amiket feltesznek egymásnak általában, olyan kérdések, amik egyszerű és eldöntendő kérdések, amelyekre a válasz vagy igen, vagy nem.

„Lejössz az udvarra?” „Megcsináltad a házit?”

Aki támogat az úton

Czeczulics Mónika – Változás Mentor, Life-, Business-, Gyerek Coach

A komfortzóna pedig mást jelent mindenkinek. Az ügyfeleim, akik engem választanak, amíg kísérem őket, közösen megtaláljuk azt a területet, ami a legkényelmetlenebb, mindamellett a legnagyobb változást és hozzá adott értéket tudja generálni az életükben.

Egy összekötő hídként vagyok jelen, amíg már nincs szükség erre hídra. Volt olyan gyerkőc, akinek felelni volt nehéz az osztály előtt, volt olyan, akit az internetes játék szenvedélye miatt közösítettek ki. A nyitott kérdések használata a mindennapokban, nem csak a kíváncsiságot tudja fenntartani, hanem inspirációként szolgál.

Az összetevők

Így megalkottam ezt a négy órás gyakorlatias tréninget, ahol a gyerekek a komfortzónájukon kívül a gyakorlatban ismerkedhetnek egymással. Kérdéseket kapnak, gyakorlatokat, és ezeket a tréning során már gyakorolni is fogják egymással.

Miért gondolom, hogy ezt fontos kiemelni?

Azonnali visszacsatolást kapnak. Egyrészt arról, hogy meg tudják csinálni, tehát működik, és képesek rá, hogy beszélgessenek, másrészt pedig, nagyon sok olyan programot láttam, ahol csak az elméletet adják le, és a gyakorlat lemarad, így nem tudják hogyan is kellene nekik csinálni.

A program alatt megbeszéljük, hogy ők mitől jó barátok, milyen barátot szeretnének maguknak, és rögtön gyakorlatba is ültetjük, így máris elkezdhetik a tréningen egymással a barátkozást. Megtanuljuk, hogy nem baj, ha valaki nem szimpatikus, vagy nem akarunk vele barátkozni, ez is teljesen rendben van.

A tréning során a gyermeki kíváncsiság újbóli felébresztése, nyitott kérdések alkalmazása a hétköznapokban. Ez nem csak a barátkozásban tud a segítségükre lenni, hanem a hétköznapi kommunikációban is.

Zárt Facebook csoport

Munkafüzet

Barak Obama

„A változás nem jön el, ha másokra vagy egy alkalmasabb időpontra várunk. Mi magunk vagyunk azok, akikre eddig vártunk. Mi magunk vagyunk a változás, amelyet keresünk.”

Mi a következő lépés?

2024-ben időpontok hamarosan!

Merek kérdezni!

Szeretnénk részt venni a workshopon!

Adatkezelés:

2 + 9 =

Czeczulics Mónika © 2024 Minden jog fenntartva!